AJI NGAN 20 EKOR AYAM:

…nih ade 1 cite klakar tuk dikongsi bersama kamu2 smua…

….huhuhu…klaka n bendol tul cite nih…

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya. Untuk itu dia berjumpa Pak Kadir “Tauke Ayam” untuk membeli ayam :


Lelaki kaya : “saya ingin menempah 20 ekor ayam untuk besok, ini alamat saya (sambil memberikan kad namanya yang mengandungi alamat rumah)


Pak Kadir :
“baiklah, saya akan suruh anak buah saya untuk menghantarkan ayam-ayam ini ke rumah anda besok”

Setelah itu Pak Kadir memanggil Aji dan berkata….


Pak Kadir : “Ji, besok tolong antar 20 ekor ayam ke alamat ini (Sambil memberikan kad nama lelaki kaya tersebut)”


Aji : Antar ayam.. siap Boss!!!!!! (dengan yakin)


Keesokan harinya Aji membawa 20 ekor ayam dengan motosikalnya.

10 ekor diletakkan di sisi kanan, dan 10 ekor diletakkan di sisi kiri.

Akan tetapi malangnya, di dalam perjalanan dia eksiden terlanggar lubang…,

ayam-ayam yang dia bawa langsung terlepas dan lari behamburan.

Orang ramai datang untuk melihat keadaan si Aji,

akan tetapi si Aji malah ketawa mengilai ngilai dan berguling guling….

datang la sorg yg bingung ngan aksi si Aji nih…


Orang yg bertanya : “Bang, abang ok ker?.. ? takde cedera mana mana kan?”


Aji : “Ha… ha… ha… !” (Aji teruus ketawa…bergoleng2 lg..)


Orang yang bertanya :
“Bang, kenapa abang lain macam je ni ?” (org tue brtanye lg,asal pelik bdk nih!!!!)


Aji: “Ha… ha… ha…, dasar ayam-ayam bodoh, mereka nak lari ke mana? alamatnya kan ada pada aku!!!!! Hua.. ha.. ha.. ha…” (Aji membalas ngan penoh konfident plak tue)

Orang yang bertanya : “Ade jgk org bendol cm ko nih!!!!ayam tue mn de otak…sm la ko ngan ayam ko tue!!!

======================================================================

INTIHANYA (kesimpulanye la..huhu..bhasa melayu baku nih) : anak2 kte kne diberi pelajaran kt skola,jgn suh jd cm kte,bia ibu bapa susah,tp anak2 berjaya..InsyaALLAH….huhuhu…

Advertisements

10 Comments »

  1. Anis Said:

    lawak giler…

    hahaha…

    lailul, letak la shout box…

    leh chat…

    hehe…

    aku ckp ni, cm la aku xde ym ek?…

    hehehe….

    • lailulahad Said:

      klu wordpress nih xde la cik anis…

      ala..YM kn ade..huhu..

      xpon gn la skype???ktorg kt UMP nih gn skype je…

      skype ok je..klu YM ssh skit,kne line tgi bru leh gn..

      yelakn sbb UMPeace katekn..hahaha..smua dia nk blok!!!

      hihiihii…hidup UMP!!!

  2. Ajue_ra Said:

    What a terible disaster in UMP. Tp..bukan stkt UMP stp thn wajib xde air. Bndar kuantan pn..dlu penah duk ostel kt sn..hmpir sbln xde air. Alasan byk paip yg lm rosak n wat pnyelenggaraan. Masalah btl..katanya Jbtn Bkln Air Phg dh dswastakan…namun tetap KERA…jaan cara wat keje. Noting improve even d’quality o d’mgmt. Dat’s d’most important thing i hate bout KERA….jaan.

    • lailulahad Said:

      hahaha..btol2..KERA-jaan katekn,de je alasan dia nk bg..
      xkn la slu xde air??ssh tul nk idop klu mslh slu timbol…
      kuang3x…

  3. Anis Said:

    xde air?…

    sian korg kn…

    huhuhu….

    • lailulahad Said:

      kt cni mmg wajib xde air dlm 1 sem..x skali ataupun 2x r…huhuhu

  4. Anis Said:

    sian korg…

    so dlm 1 sem…

    de la time2 yg korg ni ucuk ek?

    hehe…

    jgn mrh…

    gurau jer…

    • lailulahad Said:

      tp aku sntiasa wangi..hihi..

      akunye blok ade je air..sbb ade bdk2 international…

      jd smuanye ok..lengkap la..astro pon ade…kikiki

  5. Anis Said:

    wowie….

    okla tuh….

    kemudahan dah ade jgn disalah gune kan lak….

    hehe…

  6. lailulahad Said:

    mmg digunakan slu la…

    xmmbazir pon duit byr astro 2..kikiki

    seb bek xde HBO..klu x,xtido bdk2 nih..


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: